Risotto med brieost

Elin skriver:
 

En ganska omtumlande vecka, med bisarrt mycket plugg. Det pendlar mellan ''jag kan allt'' eller ''jag förstår absolut ingenting'' av den där jäkla växtfysiologin.
 
På pluskontot: jag vunnit två tidningsprenumerationer och bokat tågbiljetter till Göteborg.
På minuskontot: Vi ska ha 4(!) föreläsningar om djuranatomi lite sådär veckan innan tentan. Dessutom lyckades jag få den absolut fulaste hårklippningen någonsin och sov kasst inatt på grund av detta. Gick tillbaka imorse och gjorde frisören arg, men jag lyckades få tillbaka hälften av pengarna iallafall.
 
Nåväl, här är ett smaskigt och grymt mättande recept. Jag höftade lite, men utgå från ett grundrecept (Exempelvis detta) och smält i några skivor brieost. Toppa med ytterligare lite ost och finhackad basilika. Gott!
 

 
 
 
Jupp, imorgon blir det att återgå till växtfysiologin. Tur då att jag har bokat en tvättid kl. 07.00 imorgonbitti så jag kommer upp...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0