Polentabröd

Elin skriver:
 
Nu på morgonen har jag begett mig till Claes Ohlsson och införskaffat mig en termos för eftermiddagen bjuder på pulkaåkning! Och det är ett måste med varm choklad och äggmackor då...
 
Nu till receptet. Jag har försökt att göra mig av med en påse polenta hur länge som helst, och äntligen har jag hittat ett gott recept! Jag gjorde en halv sats, men ni får receptet på hela. Receptet är härifrån.
 
 
 
 
Borde bli ca 12-14 ''muffins''
 
 
1 3/4 dl polentagryn
3 dl vetemjöl
1 nypa salt
2 tsk bakpulver
1 ägg
2 1/2 dl mjölk
2 msk matolja
1 msk finhackad rosmarin
 
 

Sätt ugnen på 200 grader.
Blanda alla torra ingredienser och tillsätt sedan mjölk, ägg, olja och rosmarin.
Klicka ner smeten i muffinsformar utav silikon (eller papper) och grädda ca 20 minuter. Är varma med smör.

Går dessutom alldeles utmärkt att frysa!

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0