Filodegspiroger med spenat och fetaost

Elin skriver:

Filodeg är bra för det går att variera mycket. Sedan jag gjorde vårrullar hade jag några ark kvar i frysen. Då bytte jag världsdel totalt och fyllde dem med spenat och fetaost. Receptet är lite på en höft, för jag
minns inte vad jag blanade i =)


2 portioner, ca 4 piroger



2 ark filodeg
1/2 paket fetaost
150 gfryst, tinad spenad
Lite strimlad vitkål
Smält smör
Salt, Peppar

Sätt ugnen på 175 grader och tina filodegen enligt anvisning på paketet. Pensla smör på ett ark och lägg det andra över. Fräs spenaten och krama ur vätskan. Fräs med vitkålen en stund. Klicka ut på degen och smula över fetaost. Vik ihop till piroger och pensla smör på dem. Grädda ca 15-20 minuter tills de är frasiga och gyllene. Servera med tzatskiki och sallad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0