Pizza med rödbetor och mögelost

Elin skriver:
 

För tillfället förtränger jag att en förkylning håller på att invadera min kropp, samt att jag har tenta nästa fredag. Istället dansar jag charleston och laddar inför enmaskerad ikväll. Det gäller att prioritera...=)
 
När min syster var här gjorde vi ju denna pizza. Jag utvecklade denna lite och gjorde en snäppet godare variant. Rödbetor på pizza är helt enkelt oemeotståndligt!
 
 
 
 
1 portion
 
1 portion pizzadeg, jag improviserade men ta din favorit
2 rödbetor
1/4 rödlök
2 msk olivolja
1/2 dl riven ost
50 g mögelost
Salt och peppar
 
 
Koka rödbetorna och låt dem svalna. Sätt ugnen på 250 grader. Skiva betorna och löken tunt. Baka ut pizzabotten och ringla över olivolja. Fördela lök,betor och mögelost ovanpå. Salta och peppra, grädda sedan pizzantills kansterna jäst upp och osten gratinerats, ca 10 minuter.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0