Tofu-wok

Elin skriver:
 

Jag har spanat in ett megapaket tofu på den asiatiska affären hur länge som hellst. Och häromdagen köpte jag ett och lagade till. Men min mage tyckte inte alls om tofun, så jag fick stå ut med magknip i ett dygn efteråt. Nåväl, det var nog inget större fel på tofun (utan snarare min mage) så här kommer receptet för den som vill prova.
 
 
 
1 portion
 
150 g fast tofu
1 msk soja
1 msk balsamvinäger
1 msk chillisås
1 vitlöksklyfta, pressad
1 liten klyfta vitkål
1 morot
1/3 broccolihuvud
1/4 rödlök
En bit gurka
1 portion nudlar, kokta
Salt, peppar
Olja
 
Skär tofun i bitar och blanda med soja, balsamvinäger, chillisås och pressad vitlök. Låt marinera någon timme. Strimla vitkålen, skiva moroten och gurkan och bryt broccolin i små bitar. Hetta upp olja och stek på ganska hög värme ca 5 minuter. Släng i tofun och stek ytterligare ca 5 minuter tills tofun fårr färg. Blanda ner nudlarna och smaka av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0