Mandel- och plommonbollar

Elin skriver:
 
Här är ett recept jag rakt av snott från min vän Josefin. Hon gjorde detta som en tårta med en chokladganache på och jäklans vad gott och mäktigt det var! Vill man nu inte ha chokladganache kan man alltid doppa dessa bollar i choklad eller som här, bara rulla dem i kokos. De är också väldigt goda att ta fram direkt ur frysen för att sedan sitta och gnaga på. Men ska du bjuda på dem, tala då om för gästerna att det inte är chokladbollar. Annars kan de bli rejält överraskade....
 
Jag höftade som vanligt när jag gjorde detta, men vitsen är att smeten ska bli tillräckligt kladdig för att det ska gå att rulla bollar.
 
 
 
 
Mandlar
Torkade plommon
Vatten
Kokos
 
Börja med att mixa en mängd mandel i mateberedaren till ett fint smul. Mixa sedan ner ungefär samma mängd plommonså smeten blir kladdig, och tilsätt evetuellt lite vatten. Rulla bollarna i kokos och förvara i kylen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0