Blåbärssoppa

Elin skriver:
 
Äntligen börjar jag tillfriskna från min matförgiftning, även om jag fortfarande äter väldigt små portioner ''snäll mat''. I torsdags levde jag dock på nypon- och blåbärssoppa. Här är ett väldigt enkelt, improviserat recept. Jag mätte inte så noga utan lade min energi på att inte svimma, fick ställa en stol vid spisen när jag passade soppan...
 
 
 
 
 
2 koppar
 
ca 1/2 liter blåbär
4 dl vatten, ev. mer
1 msk potatismjöl utrört i 2 msk kallt vatten
1 msk socker
 
Koka upp blåbären, vattnet och sockret och låt småputtra ca 15 minuter. Rör ner potatismjölet under vispning och låt det tjockna. Mixa soppan slät och servera varm.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0