Lax, betor, pumpa och getost

Elin skriver:
 

Jag ligger så efter med att blogga om de grejer jag provlagat och ätit. Detta åt jag till exempel i oktober. Men det var ju tur att jag hittade bilden nu för himla gott var detta!
 

 
1 portion
 
2 rödbetor
1 liten bit butternut squash
Olivolja
Salt, peppar
1 portionsbit lax
1 msk färskost
Cayennepeppar, salt, peppar
50 g chevré
 
Sätt ugnen på 175 grader. Skala betorna och pumpan. Tärna i bitar, pumpan blir klar lite snabbare så gör gärna de bitarna lite större. Lägg i en form och ringla över olja, krydda med salt och peppar. Ställ in i ugnen, det tar ca 30 minuter.
 
Laxbiten brer du helt enkelt bara färskost på, kryddar och bakar i ugnen ca 15 minuter.
 
När laxen är klar tar du ut den, ökar du ugnen till grill, skivar getost över grönsakerna och gratinerar dem tills de fått fin färg. Håll laxen varm unde rtiden och servera tillsammans. Supergott!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0