Bruchetta med bondbönor och ricotta

Elin skriver:
 

Vi köpte hem en burk ricottaost för ett tag sedan, men bara halva burken gick åt till maträtten. Resten råkade jag äta upp... Så vansinnigt gott och jag bara undrar varför jag inte upptäckt det tidigare?
 
Här är ett recept jag hittade i Icakurriren om jag inte minns fel. Perfekt som en liten aptitretare, eller bara för att det är så jädrans gott med ricotta...
 
 
 
Surdegsbröd
Bondbönor
Vitlök
Smör
Ricotta
Olivolja
Flingsalt
 
Börja med att skiva brödet tunnt och rosta det lätt i ugn. Ta ut bondbönorna ur skidan, koka dem tills de flyter upp, och ta bort det vita höljet.Skiva vitlöken tunnt och hetta upp smör i en stekpanna. Fräs vitlök och bondbönor i smöret en kort stund. Lägg upp bönorna på brödet, toppa med ricotta, olivolja och flingsalt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0