Getostsallad

Elin skriver:
 

Är för tillfället helt insnöad på getost, så när jag såg en chevré med honungssmak var jag tvungen att köpa den! Jag föredrar nog den vanliga, även om denna var god den med. Lite mildare ''get-smak'' hade den och passade i denna sallad.
 
 
1 portion
 
2 kokta rödbetor
1 portion kokt dinkel (eller matvete)
1 avokado
25 g getost
Isbergssallad
En bit gurka
2 msk rostade solroskärnor
Ärtskott
Olivolja
Balsamvinäger
Salt, peppar
 
Skiva rödbetorna och kärna ur och skiva avokadon. Strimla salladen och skiva gurkan. Blanda sedan avokadon, dinkeln, salladen, gurkan och ärtskotten med olivolja, vinäger och kryddor. Lägg i rödbetorna och fördela på tallrik. Toppa med smulad getost och rostade solroskärnor.
 
Idan ska jag på årets första grillning, så jag håller tummarna för att solen håller sig kvar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0