Citronkaka

Elin skriver:
 

Nu är min sommar officiellt slut, då jag är tillbaka i Örebro sedan igår. Skolan börjar på onsdag, dock en mjukstart och på fredag ska jag på coctailparty!
Men, denna sommar har varit helt fantastisk! Mycket har hunnits med, däribland obligatoriskt ostkakeätande, glassätande, massa mysiga utflykter, fina vänner, sommarjobb, Paris(!), en fin födelsedag och fina nya bekantskaper.
Åh, jag saknar det redan!
 
Som lite mota-bort-höst-depp kan man baka denna kaka. Fantastiskt god och härligt syrlig. Receptet är härifrån
 
 

 
1 kaka
 
175 g smör
3 dl strösocker
2 ägg
1 ekologisk citron, skal och saft
2 dl vetemjöl
 
Sätt ugnen på 180 grader. Smält smöret och låt det svalna en stund. Blanda under tilden socker, ägg, citronskal och citronsaft.Blanda ner smöret och till sist mjölet. Häll i en smord och bröad form. Grädda ca 30-35 minuter
Servera med grädde.
 
Detta är även mitt bidrag till månadens sötsak

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0