Grönsakssoppa med nudlar

Elin skriver:
 

Denna månad blir bra känner jag. Frisören igår, Cykelpunktering idag (men en snäll man på cykelverkstaden fixade det på 20 minuter) och tandläkaren imorgon. Tur då att jag hade ett presentkort på ica á 250 kr. Så idag lyxshoppade jag sådant som jag aldrig unnar mig annars,  bland annat färsk pasta, lax, cheddarost, blåmögelost och monsterpåsen lösgodis. Jag har nämligen planerat att stänga in mig och tentaplugga oavbrutet i helgen. Vi får väl se hur det går...
 
Här är en perfekt höfta-ihop-soppa när man inte är jättehungrig, men ändå behöver något värmande och snabblagat
 
 
 
 
1 portion
 
Lagom mycket vatten till soppskålen
1/2 tärning grönsaksbuljong
1 portion nudlar (och köp riktiga, inte snabbvarianten...)
1 morot
1 blad savoykål
Lite frusna gröna ärtor
1 skvätt soja
Salt, peppar, oregano
1/2 tsk sambal oelek
 
Koka upp vattnet med grönsaksbuljongen. Skala moroten och skiva den samt strimla kålen. Lägg ner det i vattnet och koka tills moroten precis mjuknat. Blanda då ner ärtorna och låt dem bli varma. Smaka av med resten av ingridienserna.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Himmel vad många spännande recept du bjuder på, här kommer jag absolut titta in fler ggr. =)

Svar: Vad roligt att du tycker det, du är så välkommen =)
Elin Karlsson

2013-11-04 @ 22:08:26
URL: http://www.krimskramsan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0