Apelsin och banansmoothie

Elin skriver:
 

Tentan skriven, 3 dagar utan plugg och på det igen bara! Men efter en grym start med bland annat 2 timmars mikrobiologi på engelska så njuter jag av en ledig eftermiddag. Säger som min klasskompis, det känns som om man skolkar...
 
Förra veckan hade jag lite halvgamla bananer hemma och en överbliven apelsin. Jag var lite tveksam till kombon mjölk och apelsin, men bananen gjorde att det hela blev lent och krämigt. Smaskigt!
 
 
 
 
 
1 smoothie (och en suddig bild...)
 
 
 
1 apelsin
1 banan
2 msk turkisk youghurt
1 dl filmjölk
ca 1/2-1 dl mjölk
1 tsk riven ingefära
 
Skala bananen och apelsinen. Mixa sedan alla ingridienser till en slät smoothie. Klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0