Löksoppa och en partylåda

Elin skriver:
 

Senaste veckorna har jag flängt runt och dessutom skrivit tenta. Jajemen, att sova är överskattat =)
Skämt åsido, det är skönt att allt har lugnat sig lite nu. Klarade jag bara tentan så blir det toppen, då går jag på sommarlov!
 
Här är en soppa som inte ser så god ut, men låt inte bilden lura er. Det är även gott att gratinera soppan med rostade brödskivor och ost i ugnen en stund.
 
 
 
 
Löksoppa, 1 portion
 
1/2 gul lök
1/2 röd lök
1/2 tärning grönsaksbuljong
En klick smör + olja
Timjan, Salt, Peppar
Vatten
Parmesanost
 
Smält upp en rejäl klick lök i en kastrull. När det smält, ha i lite olja (för att smöret inte ska brännas). Skiva löken och lägg i kastrullen. Låt löken stå och smälta ihop ca 30 minuter på lägsta värme, rör lite då och då.
Häll i så mycket vatten som din tallrik rymmer och lägg i kryddor + buljong. Koka ytterligare 20-30 minuter. Toppa med riven parmesanost.
 
I måndags kom en oväntad vinst på posten. En 18 kilos partylådasom jag vann via Ica-student. Halvägs hem fick jag smsa min kompis som fick agera bärhjälp.Och om vi säger så här, jag lär inte ha brist på chips och läsk på ett tag...
 
 

Kommentarer
Postat av: tess

åh vilken UNDERBAR vinst

2013-05-29 @ 16:42:20
URL: http://www.nattstad.se/Pregzilla

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0