Spenatsoppa

Elin skriver:
 
När man gör spenatsoppa måste man toppa med ägg. Döm då om min förvåning när jag hittade ägg utan gula! Det kan bero på att de äggen var gratisägg från en äggbod och ungefär lika stora som vaktelägg, dvs. väldigt små. Men lite spännande måste jag allt säga =)
 
 
 
Den mest oinspirerande bilden någonsin...
 
Spenatsoppa, 3-4 portioner
 
1 gul lök
En klick smör
ca 400 g spenat (fryst)
1 grönsaksbuljongtärning
Vatten
Mjölk + ev mjöl
Salt, peppar
 
Finhacka löken och fräs mjuk i smör. Ha i spenaten och häll på vatten och mjölk, inte allt för mycket men så det täcker grönsakerna. Krydda och ha i buljongen. Koka ca 10 minuter. Mixa soppan slät om du vill, och red den eventuellt med lite mjöl utrört i kallt vatten. Toppa med ägghalvor.
 
Nu väntar jag på min bror med familj som mellanlandar här på väg till fjällen. Vilket påminer mig om att jag kanske inte ska sitta i morgonrock när de kommer...Trevlig helg på er!

Kommentarer
Postat av: Amy's piece of cake

Jag gillar spenatsoppa men tyvärr så görs det för sällan hemma hos mig!

Tack för din kommentar och så roligt att du testade Aloo Tikki! :)

2013-03-18 @ 19:12:23
URL: http://amyspieceofcake.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0