Tomatsallad

Elin skriver:
 

Jag älskar nu när alla goda grönsaker finns överallt, och speciellt när det bara är attgå uti landet och ta det man vill ha. Broccolin växer för fullt, oreganon är galen och i växthuset trivs mina chilliplantor alldeles utmärkt ihop med squashen.
 
Nu när det finns så goda tomater får man passa på att frossa bäst man kan, och härom dagen var mamma och jag i tomatboden i Varv och kom hem med några finingar. En tomatsallad senare var jag nöjd =)
 
 
 
 
 
Ett gäng blandade körsbärstomater
En späd lök från landet ( eller en vårlök, och det är mer lätt-tillgängligt...)
En skvätt balsamvinäger
Olivolja
1 nypa socker
Några basilikablad, rivna i bitar
Salt och nymalen svartpeppar
 
Halvera eller klyfta tomaterna. Skiva löken fint. Blanda med resten av ingridienserna och låt stå en stund så allt gottar ihop sig.
 
 
Igår upptäckte jag en himla fin grej. Om man ser på tv hemma hos oss kan man lätt bli lite distraherad...I fönstret bredvid tvn har man nämligen denna utsikt =)
 
 
 

 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0