Canelonni med fetaost och spenat

Elin skriver:
 

Har haft en av de värsta veckorna i mitt liv. Nog sagt om det, ska bara reda upp lite grejer först. Men när det mesta är jobbigt måste man trösta sig med god mat. Som dessa canelonnisar. Tröstmat deluxe!
 
 
 
 
 
3 portioner
 
1 paket färska lasangeplattor
ca 300 g fryst spenat
1 paket fetaost
1/2 gul lök
1 tsk sambal oelek
Muskotnöt, salt, peppar
Parmesan
 
+ Tomatsås och bechamelsås
 
Tina och krama ur spenaten. Sätt ugnen på 200 grader. Hacka sedan löken och fräs i lite olja. Lägg ner spenaten och fräs så vattnet avdunstar. Krydda och ha i sambal oeleken. Låt svalna en aning. Smula sedan ner fetaosten.
 
Häll tomatsås i botten på en ugnsfast form. Fyll varje pastaplatta med lite röra och rulla ihop från kortsidan. Lägg rullarna i tomatsåsen och täck med bechamelsåsen. Riv över parmesanost.
 
Grädda mitt i ugnen tills plattorna är mjuka och de fått färg, ca 20 minuter.
 
 
Nu blir det nya tag för min del. Ska hem på onsdag och fira försenad jul med familjen =)
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Åhh det ser jättegott ut, var jättegott också när vi åt något liknande hos dig!! (Jag kom just på att jag ätit vegetariskt i 3 dagar nu, hahah ;) )

2013-01-22 @ 21:43:12
URL: http://lasara.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0