Stekt abborre

Elin skriver:
 
Nu på morgonen har jag hunnit koka inläggningslag till mina grönsaker och göra marsipan. Marsipanen är till helgens fikakalas, jag fyller visst år på tisdag och ska firas på söndag. Hoppsan.
 
Här är ett riktigt sommarrecept. Meta upp lite abborre, filéa den och vips, världens godaste mat! Min pappa har en båt och vissa somrar har vi fått så mycket abborre att vi har kunnat äta filéerna som godis. Det ni!
 
 
 
 
Ett gäng abborrfiléer
Ströbröd
Salt, peppar
Torkad oregano
Smör
 
Blanda ströbröd och kryddor (oregano var riktigt gott till!). Vänd filéerna i blandningen. Hetta upp smör i en stekpanna och stek några minuter på varje sida tills filéerna fått gyllene färg. Klart!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0