Påsktårta

Elin skriver:
 
Vad säger ni, bättre sent än aldrig? Sitter just nu och fördjupar mig i växtfysiologi och behövde en paus. Så här kommer årets påsktårta. Receptet är ett litet ihopplock så håll till godo och se det som inspiration =)
 

 
Tårtan bestod av:
 
Tre lager chokladbottnar ( som jag tyvärr inte hittar länken till)
Hemgjord lemoncurd
Hemkokt hallonsylt (på egenplockade hallon)
Chokladganache ( värm ca 1,5-2 dl grädde,smält ner 150 g choklad och låt svalna. Bred på tårtan)
 
Men mina bottnar var svåra att dela, vilket orsakade ett antal svordomar och en road pappa, samt blev ganachen grynig. Men ett antal uppvärmningar och extra grädde senare löse det sig finfint. Och tårtan blev kalasgod!
 
Nu ska jag återgå till energiformer och xylemtransporter. Skoj.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0