Kikärtsgryta och flytt!

Elin skriver:
 
Imorse var det så äntligen dags...Jag hämtade nycklarna till min nya lägenhet! Att man kan bli så glad över 29,5 dyra kvadratmeter hade jag inte trott innan men det faktum att lägenheten har en frys(!), ugn och en stor balkong gör att jag skulle kunna dansa en spontan glädjedans just nu! Så imorgon blir det jag som säger hejdå till studentbaracken där jag har kunnat laga mat och duscha samtidigt och beger mig mot min nya, fina bostad. Dock lär den vara lite spartanskt inredd till och börja med ( läs köksbord och säng) men om några veckor kommer mina fina soffa =)
 
Så, ikväll ska det firas ordentligt med något av det godaste som finns, nykokta rödbetor med fetaost och turkisk youghurt. Jag ska INTE äta fler grytor på ett tag nu ( det enda som gick att frysa i plastpåsar i mitt minimala frysfack). Så detta blir den sista grytan på ett tag =)
 
 
 
 
Kikärtsgryta 3-4 portioner
 
1 gul lök
1 vitlöksklyfta
1 paket krossade tomater
1 förpackning kikärtor
En tsk honung
Salt, Peppar
Chilli efter smak
Örtkryddor
Olja
Ev. Vatten
 
Finhacka vitlöken och grovhacka löken. Fräs i olja tills löken är genomskinlig. Lägg i honungen och häll på tomater + eventuellt vatten. Koka ihop till en sås, ju längre desto bättre men minst 20 minuter. Skölj av kikärtorna och häll i dem i grytan. Låt dem bli varma och smaka av med alla kryddor. Servera med ris.
.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0