Kärleksmums

Louise skriver:

För några veckor sedan väckte min käre sambo mig med orden "Jag är sugen på kärleksmums, kan inte du baka det?" och snäll som man är så gjorde jag det. De var klara lagom tills han kom hem från jobbet i sann hemmafrusanda...
 
30-35 bitar
Ugnstemperatur 175° C
 
Ingredienser:
150 g smör
2 ägg
3 dl socker
2 tsk vaniljsocker
1 msk siktad kakao
4½ dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1½ dl mjölk
 
Glasyr:
75 g smör
1-2 msk kallt kaffe
1 msk siktad kakao
2 tsk vaniljsocker
3½ dl florsocker
 
Garnering:
Kokosflingor
 
Gör så här:
Smält smöret och låt det svalna.
Vispa ägg och socker pösigt.
Tillsätt de torra ingredienserna omväxlande med mjölken och smöret.
Häll smetetn i en smord och bröad långpanna, 30 x 40 cm.
Grädda kakan i nedre delen av ugnen i ca 15 minuter.
Låt kakan svalna.
Smält under tiden smöret till glasyren.
Tillsätt de övriga ingreienserna under omrörning.
Bred glasyren på kakan.
Strö på rikligt med kokos.
Skätr kana i fyrkantiga biter.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0