Gäddfärsbiffar

Elin skriver:
 
I somras fick jag en gädda. Nu äntligen har jag hittat på något med den! Dock stekte jag biffarna lite för länge så de blev lite torra. Bilden är från dagen efter, då värmde jag på biffarna i ugn med ett lager grov senap och det blev ännu godare!
 
 
 
 
 
 
4 biffar, 2 portioner
 
1 gäddbit, gissar på 200-300 g
1 ägg
En skvätt mjölk
1 msk fryst dill
1 msk solroskärnor
Salt, Peppar
Olja till stekning
 
Rensa gäddan från ben och lägg småbitarna i en mixer tillsammans med de andra ingridienserna. Mixa till en slät smet och låt stå i kyl en stund. Hetta upp mycket olja i en stekpanna. Blöt händerna och forma biffar. Stek dem på hög värme tills de blir gyllene. Servera som här med ris eller klyftpotatis och överbliven tzatziki ( från gårdagen).
 
 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0