Strömmingslåda och lite gnäll

Elin skriver:
 

Denna helgen har inte varit rolig. Jag har varit långledig, fredag-måndag, utan något att göra eller någon att umgås med. Dessutom har jag bränt mig rejält på en bullplåt och bitit av ett fäste till metalltråden (
 
som är kvar efter tandställningen). Så morgonen spenderade jag ringandes runt till tandregleringar och folktandvården, och till slut fick jag en tid idag kl.2. Hade jag kunnat åka till Motala hade jag dock fått det gratis, nu måste jag betala...
Fy sjutton! Nu vill jag bara ha nästa helg för då ska jag åka hem igen och mysa!
 
Nog med gnäll, här är riktig tantmat: Strömmingslåda!
 
 
 
4 portioner
 
600 g strömmingsfile
2 dl grädde
Ca 1/2 dl kaviar
Dill
Salt, Peppar
Ströbröd + några smörklickar
 
Sätt ugnen på 200 grader. Rulla ihop strömmingen med skinnsidan utåt och placera i en form. Salta lätt. Blanda ihop grädde, kaviar och dill och häll det över fisken. Salta och peppra lite till. Strö över ströbröd och klicka över smör. Grädda ca 20 minuter. Servera med ris eller potatis.

Kommentarer
Postat av: Hannah

Nämen hej Elin! Hittade hit genom en kommentar hos spiderchick. Hoppas allt är bra i Örebro :)

Svar: =D Kul att du hittade hit!
Elin Karlsson

2012-11-19 @ 22:23:38
URL: http://hannahpanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0