Mangosmoothie

Elin skriver:

När jag i vintras drabbades av mördarförkylningen deluxe tappade jag mitt smaksinne totalt. Precis innan hade jag fått tag på två färska mangos för 10 kr (vilken lycka!). Jag mixade ihop en av dem till en smoothie i hopp om att tvinga iväg bacillerna, och dagen efter hade smaksinnet kommit tillbaka (kan också ha berott på en vrålstark chilligryta, min mun blev totalt bedövad...). Förkyld eller inte, mangosmoothie är fantastiskt gott!








1 stort glas

1 mango
1 dl turkisk youghurt
1 skvätt mjölk
Honung efter smak

Kärna ur och skiva mangon i bitar. Släng ner dem i en mixer med de andra ingridienserna och mixa till en smoothie. Det kan behövas lite mer mjölk, en skvätt är ju lätt-definerbart menar jag =)

Klart!


Kommentarer
Postat av: Me And My Sweets

Hej!



Jag har precis startat "My Sweet Party" och skulle gärna vilja att du delatar med ett bidrag. Månadens tema är choklad. Kika in på min blogg för mer detaljer

http://meandmysweets.blogspot.co.uk/2012...olate-cake-love.html



XXX Johanna

2012-05-10 @ 15:51:17
URL: http://meandmysweets.blogspot.co.uk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0