Fiskgryta med fänkål

Elin skriver:

Många lunchlådor blev det här. Dock är den godare direkt eftersom fänkålen mjuknar när den micras. Jag råkade visst ta plommontomater på burk, men hittar du körsbärstomater så kör på det! Receptet är härifrån



 
Ingridienser, 4-5 port.
400 g vit fiskfilé
1 gul lök
1 fänkål, ca 300 g
Smör
1 burk körsbärstomater ca 400 g
2 dl vispgrädde
1 dl vatten
1 msk pressad citronsaft
1 fiskbuljongtärning ( jag hade grönsaksbuljong)
2 lagerblad
1/2 tsk salt
1/2 msk chili

Skär fisken i bitar. Skala och skiva löken. Finstrimla fänkålen. Fräs lök och fänkål i smör i en gryta. Tillsätt fisk och övriga ingredienser. Koka på svag värme under lock tills fisken är färdig, ca 5 min. Servera med kokt potatis och gröna ärtor.




Kommentarer
Postat av: Lisa, studentliv och politik

ELIIIIN!! När flyttar du hem igen och blir min personliga kock? :D

2012-02-06 @ 13:05:36
URL: http://lisaklingblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0