Fyllda pastasnäckor

Elin skriver:
 
När jag grejade med denna rätt trodde jag aldrig att den skulle vara värd allt besvär. Men jag skojar inte när jag säger att det var det godaste jag ätit på väldigt, väldigt länge ( inkluderat en lyxmiddag på ett fyrstjärnigt hotell i Prag). Fyllningen i dessa pastasnäckor bara smälte i munnen, helt sagolikt! Dessutom är det världens bästa impa-rätt =)
 
 
 
2 mäktiga portioner ( fast jag satte ändå i mig en halv half baked efteråt =) )
 
ca 250 g stora pastasnäckor
1 mozzarella-klump
3 msk cremé fraiché
ca 1/2 dlriven parmesanost
Några blad färsk basilika
Salt, peppar
 
1 sats tomatsås, t.ex den här
 
Sätt ugnen på 200 grader. Koka upp saltat pastavatten, med en skvätt olivolja, och koka pastasnäckorna al dente, dvs. nästan helt färdiga. Skölj dem kalla under rinnande vatten.
 
Under tiden pastan kokar kan du göra fyllningen. Riv mozzarellan grovt och blanda med parmesan och cremé frachié. Strimla ner basilika och smaka av med salt och peppar.
 
Bottna en ugnsfast form med tomatsås.Nu kommer det knepiga, att fylla pastan men lättast går det med en sprits. Fyll snäckorna och lägg de med öppningen uppåt i formen. Gratinera tills de fått färg, ca 20-30 minuter.
 
Njut!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0