Brorsans små älgfärsburgare

Elin skriver:

För några veckor sedan sov jag en natt hos min bror i Skövde. Eftersom jag inte äter ''köpe-kött'' utan bara viltkött är det inte så ota som jag äter just kött. Men, ibland kan jag bli sådär vansinnigt sugen på hamburgare. Vilken tur då att min bror hade ett paket älgfärs i sin frys!

Det var inga små hamburgare hangjorde, utan säkert 200 g styck, så den kvällen hade min mage lite att jobba med...Men det var det värt, för jäklans vad gott det var!





Jagvet inte exakt hur han gjorde, men jag tror att han bara kryddade färsen med salt och peppar. Sedan stekte han dem i massa smör och olja. I brödet är det sallad, ketchup, senap, tomater, rödlök och hamburgedressing/vitlöks-cremefraiche.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0