Vinbärssaft

Louise skriver:

Jag och min sambo prenumererar på EKO-lådan och får varannan vecka en lilla mixlådan som innehåller 4 kg blandade frukter och grönsaker. Man kan inte själv välja vad man får, men kan veckan innan läsa på hemsidan vad innehållet kommer att bli. Jag brukar alltid glömma kolla så varje gång blir det en överraskning. Denna gången innehäll lådan bland annat en kartong med röda vinbär. Så jag bestämde mig för att prova detta saftrecept och jag kan lova att det inte var sista gången. Det blev så himla gott!!!

Kryddad saft på röda vinbär

Ingredienser:
1 liter röda vinbär
3 dl socker
5 dl vatten
5 kardemummakärnor
2 vaniljstänger
2 limefrukter



Gör så här:

Rensa bären och pressa saften ur limefrukterna.
Lägg alla ingredienser i en kastrull och sjud i 30 minuter.
Låt det dra i en timme.
Sila och häll upp på rena flaskor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0