Livet i en matlåda

Elin skriver:

I och med att jag större delen av min vakna tid befinner mig på sommarjobbet (eller till/från det) måste jag ju ha med mig en matlåda! Jag har precis gjort i ordning morgondagens och det blev ett  ta-vad-du-hittar-i-frysen-och-förvandla-det-tema.



Falafel med kryddig bulgursallad


6 stora falaflar (heter det falaflar i flertal?)
1 portion kokt bulgur
1/2 burk majs
1-2 dl gröna ärtor
Kryddor ( Jag använde curry, spiskummin ,chillipulver, paprikapulver och torkad basilika)
Olja

Stek på falaflarna i lite olja. Blanda grönsakerna med bulguren och kryddorna. Servera med youghurtsås.

( Och ja, jag är emot halvfabrikat. Men falaflarna är faktiskt ett helt okej alternativ, om man nu ska äta halvfabrikat, då de inte innehåller så mycket läskigheter)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0