Lax med tapenade

Elin skriver:

Mina sommarlovsdagar spenderar jag just nu med att städa på ett äldreboende. 9 timmar per dag står jag och svabbar, putsar och dammar. Då jag är själv är det ett rätt behagligt jobb, jag kan stå och sjunga med i radiomusiken bäst jag vill.

Men det leder ju också til att jag inte hinner laga så mycket mat som jag egentligen skulle vilja. Bloggen hamnar därmed i lite semesterkoma, men hey, den ska väl också ha semester någongång? Lite recept kommer att dyka upp ibland så helt dött är det inte, men inte varje dag.

Här är en enkel lax med tapenade, perfekt semestermat.


2 portioner

2 laxbitar
1/2 burk tapenade (en röra på b.la oliver)
Salt, Peppar
Sallad

Sätt ugnen på 175 grader. Bred sedan på tapenaden på laxbitarna och salta och peppra. Ställ in i ugnen tills llaxen är fast innuti, ca 20 minuter. Servera med sallad och någon form av potatis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0