After Eight-muffins

När jag fyllde år för några månader sedan fick jag över 2 kilo After Eight i present. Väldigt kul tyckte alla andra, och jag till en böjan med. Nu är After Eight inte mitt favoritgodis längre, men de här muffinsarna är fortfarande smaskiga! Perfekta till fredags-fikat!

Smaskens!


Ca 10-12 muffins

 

2 ägg
2 dl strösocker
100 g smält smör
2 dl gräddfil eller yoghurt naturell
4-5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk vanilinsocker
4 msk kakao
ca 12 st After Eight-plattor

 

Vispa äggvitorna hårt tillsammans med ungefär hälften av sockret. Vispa äggulorna och resterande socker pösigt i en annan skål. Blanda sedan ned det smälta smöret och yoghurten med äggulorna.

Sikta ihop de torra ingridienserna, och blanda med äggulesmeten. Rör försiktigt ned äggvitorna i smeten så att de precis blandas ihop.Försöka att inte äta upp smeten nu, även om den smakar precis som chokladpudding! Häll istället upp smeten i muffinsformar ( gärna ställda i en muffinsplåt) och fyll ca. ¾ av formarna. Dela After Eight-plattorna på hälften och stick ner två halvor i varje muffins. Grädda sedan i 225°C i 15-20 minuter.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0