En läskig pasta

Denna rätt blev ihopslängd av kylskåpsfynd i fredags kväll när ingen hade handlat. Den ser inte alls aptitlig ut men jag lovar, den är smaskens!

Tomatsåsen är för övrigt en himlans bra bas till en tomatsoppa med. Bara att mixa ihop den och slänga i lite mjölk eller grädde, och voilá, Tomatsoppa!


Pasta med tomatsås, 2 portioner


Eftersom att jag mest slägde ihop vad jag hade så vet jag inga exakta mått. Men gå efter vad som känns bra och vad du gillar och ta mycket av det så blir det toppen!

1 burk hela tomater
1 halv röd chilli
3 vitlöksklyftor
1 paprika
Lök efter smak( jag hade i några scharlottenlökar och salladslökar)
Lite honung
vitvinsvinäger
Torkade örter
Grädde
Olja
Salt, Peppar

Pasta
Parmesanost


Finhacka vitlök och chilli och grovhack lök och paprika. Fräs i olja och häll på honung. Fräs lite till och häll sedan på allt annat( utom grädden) och låt stå och småkoka så länge du känner för( min stod nog i en timme, minst).

Koka 2 portioner pasta och spä tomatsåsen med lit epastavatten om den är för tjock. Häll på lite grädde och smaka av. Låt pastan koka färdigt i tomatsåsen och servera med massa parmesan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0