Canellonni med keso och spenat

Detta är nog på god väg att bli en av mina favoriträtter. Efter lite utveckling med tomatsås så är det grymt gott! Lite som lasagne fast ännu bättre och dessutom vegetariskt! Fast vill man kan man ju göra en annan fyllning, med till exempel köttfärs men jag håller mig till min spenatröra.


 

Canelloni med spenat och keso, 2 portioner

 

En sats bechamélsås

En sats tomatsås

Färska lasagneplattor ( 8 st till två portioner)

150 g keso

Fryst spenat ( jag vet inte exakt mängd, men ta så det blir en jämn blandning med keson)

Muskotnöt

Chillipulver

Salt, peppar

Parmesanost

 

Tina spenaten i en kastrull och krydda med salt,peppar, muskotnöt och chilli. Blanda i keson så att det fördelas jämnt i spenaten. Bred ut lite bechamélsås i botten på en ugnsfast form. Fördela fyllning på lasagneplattorna och rulla ihop dem till rör. Varva tomatsås och bechamélsås över canellonnin och avsluta med riven parmesan.

Grädda i 175 grader ca 5-10 minuter, och sätt gärna på grill sista stunden för att få färg på osten. Servera med en sallad och massa färskriven parmesan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0