Helsingfors

Elin skriver:

Anledningen till bloggpausen är att jag har spenderat några dagar i Helsingfors med mamma. Vi tog en liten spontan mini-semester som innehöll alldeles för mycket mat, men mysigt var det! Jag har aldrig varit i Finland förut så nu kan jag pricka av ytterligare ett land på min lista...


 

 

Är man i Helsingfors så måste man fika på Fazer Cafe, så är det bara!


 

 

 

Vi trodde att vi hade köpt hjortroncheesecake, men det visade sig bara bara youghurt med lite hjortron och obefintliga kexsmulor. Fast var annars än i Finland kan man hitta hjortron-youghurt?

 

 

 

Se där, bildbevis på att jag var med på resan!

 



Helt vansinnigt god mat på hemvägen. Vi åt från Viking Lines Al'a Carte-meny i food garden. Detta är kikärtsbiffar, tempurafriterad selleri och morot, wasabimajonäs och grönsaker i tomatsås, samt basilikaolja. Så fruktansvärt gott!

 

 


Resans andra dessertbuffé, och jösses vad grejer det fanns!


En halv bit chokladtårta, Marinerade jordgubbr med grädde , Vinbärssoppa med marängtopp, Hallonpaj med vaniljsås, rabarberkompott med vit choklad-grädde och chokladbitar.


Jag skulle kunna leva på hallonpajen för det kan vara den bästa hallonpaj jag har smakat i hela mitt liv, jag kan inte ens beskriva hur god den var!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0