Isterband med dillstuvad potatis

Louise skriver:

Jag var på matmässa för någon vecka sedan. Gjorde sällskap med min chef som pressenterade mig för flera leverantörer. Det resulteradevi fler smakprov än vad jag orkade bära. Men jag var ändå tvungen att köpa mina efterlängtade isterband. Tre olika sorter för att hitta en favorit. Och vad annat kan man äta till isterband än dillstuvad potatis?
 
Ingredienser:
12 - 14 medelstora kokta potatisar
Till dillstuvning:
2 msk vetemjöl
2 msk smör
4 dl mjölk
1 dl grädde
1 dl hackad dill
salt och vitpeppar
 
Gör så här:

Smält smöret i kastrullen.
Ta kastrullen från plattan och blanda ut mjölet i smöret.
Tillsätt mjölk och grädde.
Rör ordentligt och låt såsen koka upp.
Låt småkoka under omrörning i fem minuter.
Tillsätt dill och kryddor.
Servera till isterband.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej! Jag funderar på att plugga till måltidsekolog och undrar om du kan tänka dig svara på några frågor? I så fall kan du mejla mig på [email protected]

Tack på förhand!

2014-03-19 @ 21:36:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0