Räkpasta med brynt smör

Elin skriver:
 

När detta inlägg publiceras befinner jag mig förhoppningsvis i New Yrok och äter massa, massa mat. På tisdag ska jag och mamma nämligen åka till USA en vecka och jäklans vad mat jag ska äta! Självklart följer kameran med så ett bildregn kommer sedan =)
 
Denna pasta gjorde jag för ett tag sedan. Enkelt, men det brynta smöret förhöjer verkligen smakerna!
 
 
 
2 portioner
 
2 portioner tagliatelle
50 g smör
1/2 fänkål
Ca 150 g skalade räkor
1,5 dl kokta, gröna ärtor
Rivet skal av 1/2 ekologisk citron
Några blad basilika
 
Koka pastan. Smält smör i en kastrull tills det luktar brynt och börjar bli brunt. Håll varmt. Skiva fänkålen och fräs den mjuk i lite smör, tillsätt sedan ärtorna. Blanda ner räkorna och rör ner pastan + lite pastavatten. Häll över det brynta smöret, citronskalen ochriv över basilikablad. Blanda runt och servera.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0