Sallad med rödbetor och getost

Elin skriver:
 

Om några veckor har jag hantverksprov i skolan där vi ska laga upp en lunchrätt och bli bedömda på den utifrån vissa kriterier. Denna gör att jag konstant tänker på, lagar, drömmer och och lever mat. Puh! Det blir lite utmattande i längden och närmsta veckorna kommer min föda enbart bestå av potatissoppa (ska laga det på provet bland annat).
 
Här är dock lördagens kylskåpsrenssallad. Mycket gott blev det, mest för jag har en hang-up på getost för tillfället...
 
 
1 portion på en höft
 
 
2 kokta, ljumna rödbetor
Ca 40 g smulat getost
1 tsk honung
3 msk granatäpplekärnor
1 näve förvälld grönkål
2 msk saltrostade solroskärnor
Lite strimlad, förvälld, spetskål
 
Blanda alla grönsaker. Avsluta med de varma betorna och smula getosten på dem så den smälter lite grann. Toppa med solroskärnorna.
 
 
 
Nu ska jag bege mig mot kåren och musikquiz. Kommer somna på cykeln på väg dit...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0