Korintkakor

Elin skriver:
 

Min farmor och mormor bakade alltid så goda, lite knäckiga korintkakor. När jag hittade ett recept i sju sorters kakor hoppades jag att det skulle vara samma recept men dessa kakor blev mer spröda, nästan som mördegskakor. De blev också goda, men jakten på rätt recept fortsätter!
 
 
 
Ca 25 kakor

100 g smör
2 msk socker
50 g korinter
2 dl (+ eventuellt lite mer) vetemjöl
 
Sätt ugnen på 200 grader. Rör smör och socker mjukt. Tilsätt korinterna ochmjölet. Arbeta snabbt ihop till en deg och forma till små bollar. Platta ut dessa på en plåt med bakplåtspapper. Tryck till med engaffel för attfå ett fint mönster och grädda sedan mitt i ugnen ca 10 minuter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0