Gös med pepparotstäcke

Elin skriver:
 

I helgen införskaffade jag mig en router till lägenheten, och kan nu surfa trådlöst. Och lyckan idag när jag upptäckte att jag kan sitta på balkongen och surfa är obeskrivlig! Synd bara att det inte är sol på min balkong...

Här är ett supersnabbt och enkelt recept på gös som kom till när jag hade noll fantasi och inspiration + en tub pepparot i kylen...
 
 
 
1 portion
 
1 bit gös, ca 150g
1 msk philadelphiaost
1 msk (eller mindre) riven pepparrot
Salt, peppar
 
Salta gösen lätt och låt stå i minst 30 minuter, torka sedan av den.Sätt ugnen på 175 grader, smörj en ugnsfast form och lägg gösen däri. Blanda philadelphia, pepparrot, salt och peppar och bred över fisken. Baka i ugnen tills fisken är färdig (50 grader), det tarca 10-15 minuter. Servera med exempelvis ugnsstekta grönsaker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0