Aloo Tikki (potatisbiffar)

Elin skriver:
 
Anledningen till att jag inte bloggat så mycket beror på att jag har haft en veckas påsklov! Den har jag spenderat hemma i Östergötland med alldeles för mycket mat och godis tillsammans med fina familjen.
 
Här kommer ett o-påskigt recept från toppenbloggen Amy's piece of cake! Biffarna höll ihop perfekt och smakade riktigt smaskigt.
 
 
 
 
1 portion
 
2 potatisar
Salt + valfria kryddor
 
1/2 dl gröna ärtor
Valfria kryddor
Olja
 
Koka potatisarna och mosa till ett jämnt mos. Krydda, förslagsvis med ex. chilli och ingefära.
Gör samma sak med ärtorna, garam masala är supergott i!
 
Blöt händerna och platta ut lite potatis. Lägg lite ärtfyllning på biffen och lägg på lite potatisfyllning och tryck ihop. Stek gyllene i olja.
 
Jag åt mina biffar tillsammans med gröna bönor, tomatsås och lite överbliven ärtfyllning.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0