Äppelmos

Louise skriver:

I dessa skördetider ska man ta tillvara allt som naturen har att ge.
Varför då inte koka äppelmos, hur lätt som helst när bästaste syrran gett mig ett bra tips...



Dela äpplena i mindre bitar, utan att skala och kärna ur.
Lägg dem i en stor gryta.
Häll på ytters lite vatten så att det inte bränner fast i botten i början.
Koka sedan tills äpplena är mjuka.
Tillsätt lite socker efter smak.
Jag tog syltsocker så jag fick lite av den konserverande effekten.
Pressa äppelmassan genom potatispressen.
Jag pressade massan två gånger för att vara på den säkra sidan.
Häll upp i burkar och frys in.

Kommentarer
Postat av: Agneta från Skellefteå

Tack för ett toppen enkelt recept, har gjort massor med äppelmos och så gott det blev....

2011-10-21 @ 11:29:35
Postat av: Louise

Vad roligt att du gillade det =)

2011-10-22 @ 11:38:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0