Musli

Något av det bästa jag vet att äta till helgfrukost är vaniljyoughurt med hemgjord musli. Det är lyx för mig, men nu var min musli slut så jag passade på att göra en jätteladdning. Man kan ju blanda i vad man känner för t.ex kokos eller nötter,  men jag tog det som jag hittade hemma i skafferiet och som jag tycker om.





Musli

2 dl Havregryn
2 dl Rågflingor
1,5 dl sötmandel
1 dl linfrön
1 dl solroskärnor
1 nypa salt
Flytande honung
1 kryddmått kanel
1 kryddmått kardemumma
1 1/2 dl vatten
1/2 dl rapsolja
5 msk russin

Skålla och hacka mandeln. Gör inte som jag och glöm den, men om du skulle göra det, rosta den och blanda i mot slutet. Blanda ihop alla torra ingridienser utom russinen. Häll i vattnet och oljan och gegga ihop till en kladdig röra. Blanda ner flytande honung, så mycket som du känner för, och häll ut i en långpanna. Rosta i ugnen ca 30 minuter på 175 grader. rör om lite då och då. Häll upp på burk och blanda i russinen.



Kommentarer
Postat av: May

Mumsigt, det måste jag pröva någon gång! :)

Kan man ha torkad frukt i också? :3



Jag vill veta hur du gjorde focatchan (eller hur det stavas)! xD

2011-02-25 @ 00:04:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0