Youghurtglass

Elin skriver:

Magi! Det är det enda som kan sägas om The Ark-konserten på min födelsedag. Så underbart!

Igår firade jag födelsedag med släkten med massa fika (recept kommer!) och fick fina presenter. Däribland en pajform, en riktig kockkniv, 2 presobryggare ( ska byta den ena) och presentkort på Ikea. Tack!

Nu till receptet. Jag frös helt enkelt turkisk youghurt + lite lättyoughurt i glassmaskinen. Den hade nog vunnit på att frysas en stund innan man åt den, men som en lätt ''lätt''-dessert var det helt perfekt.

Detta är även mitt bidrag till månades sötsak hos Söta Saker




2 stora portioner

1 liten burk turkisk yougurt
Några matskedar naturell lättyoughurt


Blanda yoghurt-sorterna tills konsistensen är tjock men ändå rinnande. Frys i glasmaskin ca 30 minuter. Servera direkt ( eller frys någon timme ). Toppa med flytande honung och kanderade mandlar.

(Vill man ha sötare youghurt kan man nog blanda i lite florsocker, eller varför inte lite bär?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0