Inlagda smågurkor

Elin skriver:

Här i Örebro där jag bor har jag hittat en jättemysig fin liten gårdsbutik bara 20 minuters promenad från min lägenhet. Det finns alla möjliga fina grönsaker, allt är ekologiskt och jag handlar alltid för mycket när jag är där...Som dessa smågurkor, de var så söta att jag inte kunde låta bli att köpa dem! De förvandlades till en enkel inläggning som just nu står och myser i kylskåpet.

 
 
Ett gäng västeråsgurkor
1,5 dl vatten
1 dl socker
1/2 dl ättikssprit
Lite kumminfrö
 
Skiva gurkan och ta bort alla fula delar. Blanda ingridienserna till lagen och låt koka upp så sockret löser sig. Låt den svalna. Lägg gurkan i en väl rengjord och steriliserad glasburk (jag brukar koka mina) och slå över lagen. Ställ i kylskåp och låt mogna några dagar.
 
Dessa inläggningar håller länge oöppnade i kylen om du nu inte skulle smaska i dig allt på en gång...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0