Afternoon Tea i London

Elin skriver:

Igårkväll kom jag hem efter en helt underbar resa i London tilsammans med två vänner. Vi har handlat på Marks n Spencer, ätit Publuncher, varit på Starbucks och Pizza Hut, betalat överpris för äckliga hamburgare, sprungit runt på Harrods matavdelning och så mycket mer.

Något av det bästa var ändå Afternoon Tea på Hotel Hilton. Jag har nog aldrig varit så mätt i hela mitt liv som efter de två timmarna och vilken service sen! Inte varje dag man blir kallad madame...


 

Vi fick varsin egen liten thé-kanna och timglaset i bakgrunden visade när olika thésorter var klara. Eftersom vi valde english afternoon tea så följde vi den svarta sanden.

 


En frukttartelett med blåbär, tranbär och jordgubbar

 

 

 

Scones med Clotted Cream och jordgubbs-, svarta vinbärs - och hallonsylt

 

 

 

Närmast i bild är mina finger snadwiches. de ena med honey roasted ham and mustard och den andra med tuna( så sjukt goda!) Bredvid dem en jordgubbsmilkshake och på understa fatet en danish pastry ( wienerbrödsdeg med chokladbitar). På mittenfatet fanns det scones och en körsbärsstrudel och överst frukttarteletten.

 

18 pund/ Person betalade vi för kalaset (ca 180-190 kr) vilket det absolut var värt. Dock kunde vi inte röra oss på över en halvtimme för att vi var så mätta...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0