Bakad potatis med röra på regnbåge

Elin skriver:
 

Jag har länge inbillat mig att jag inte gillar bakad potatis. Men, saker är till för att motbevisas. Så i julas gjorde jag varsin potatis åt mamma och mig. Och ja, jag överbevisade mig själv för det blev riktigt gott! Såklart hänger det ju mycket på röran och jag minns inte exakt hur jag gjorde den. Däremot minns jag att vi hade ugnsbakad regnbåde (en laxfisk) kvar sedan gårdagen så den hamnade i såsen. Gott!
 
 
 
(Helt värdelös bild, jag vet. Dumma ljus!)
 
2 portioner
 
2 bakpotatisar
1/2 rödlök
2 portioner kall, ugnsbakad fisk (eller rökt lax går säkert fint!)
1 dl créme fraiché
1/2 dl turkisk youghurt
1 liten burk tångkaviar
1 dl kokta gröna ärtor
Salt, peppar
 
Sätt ugnen på 225 grader. Picka potatisarna med en gaffel och baka dem sedan ca 1 timme i ugnen. Hacka rödlöken och lägg i en skål kallt vatten en stund. Då försvinner den skarpa smaken. Häll av vattnet och blanda med resterande ingridienser. Servera till potatisen.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Det verkar riktigt gott, måste testa att göra det :)

2015-02-21 @ 11:43:24
URL: http://orsin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0