Brödbak och matförgiftning

Elin skriver:
 
Just nu läser jag en kurs i nordisk matlagning och detta innebar igår en heldag med surdegsbröds-bakning tillsammans med bagarmästaren från Saltå Kvarn. Otroligt lärorikt och intressant även om dagen blev väldigt lång (med pendling till Grythyttan blev dagen över 12 timmar lång). Nedan syns ett bröd med helt kokat korn, knäckebröd, någon slags variant på skånsk kavring, ett bröd jag glömt vad det var och så kallade ''nordiska baugetter' (bakade med rågsurdeg).
 

 
 
Väl hemma slocknade jag ganska snabbt men vaknade av rejält magknip mitt i natten. Japp, lite otrevligheter senare och likaså i morse kunde jag konstatera matförgifting (speciellt efter att en klasskompis fått liknande symptom). Högst på listan över tänkbara kanditater står tisdagens musslor eller fiskbuljong (tisdagen kokade vi fonder). Så idag hittar ni mig utslagen i soffan under ett lager filtar drickandes buljong (håll en tumme att jag får behålla den). Inte alls kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0