Sparrissoppa

Elin skriver:
 
Ibland får hjärnan frispel och blir sugen på så konstiga saker. Som i förrgår när jag handlade och kände: Nej, nu måste jag köpa keso! För några veckor sedan hände samma sak, men då var det burksparris som gällde. Den produkten köper jag ytterst sällan, men ibland blir jag galet sugen. Mycket märkligt det där...
 

 
 
2 portioner
 
1 liten burk sparris
2 potatisar
1/2 tärning grönsaksbuljong
1/2 burk cremé fraiché
Några droppar citron
Salt, peppar
 
Öppna burken och skölj sparrisarna. Lägg dem i en kastrull tilsammans med potatisen, som du tärnat och skurit i bitar. Häll på vatten tills det precis täcker bitarna och koka upp. Smula ner buljongen och koka tills potatisen är mjuk. Mixa slätt och tillsätt cremé fraiché och eventuellt mer vatten. Smaka av med citronsaft, salt och peppar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0