Mango Chutney-fisk

Elin skriver:
 

När dammsugning är kul, då vet man att man borde tentaplugga. Imorgon har jag nämligen en mördartenta i toxikolgi, en biologi C kurs på universitetsnivå. Tjoho! Jag vet inte hur många timmar jag pluggat senaste dygnen, men jag vaknar mitt i natten och rabblar visentliga ord så uppenbarligen pluggar jag på natten med...
 
Slutsatsen jag skulle komma fram till var att det inte blivit så mycket matlagande på grund av plugg. Men denna fiskrätten går supersnabbt att svänga ihop och galet god blir den!
 

 
 
3-4 portioner
400 g paket fryst fisk, ex torsk eller sej (MSC-märkt,viktigt!
2,5 dl cremé fraiché
1/2-1 dl mango chutney
1/2 dl riven ost
Salt, peppar
 
Sätt ugnen på 175 grader. Blanda cremé fraiché med mango chutney, salt och peppar. Smaka av så det är lagon mycket mango chutney. Lägg lite såsi botten på en ugnsfast form, fördela fisken över och häll över resten av såsen. Toppa med riven ost. Ställ in i ugnen ca 15-20 minuter tills fisken är klar. Servera med ris och gärna broccoli.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0