Ajvarfisk

Elin skriver:
 

Har ni smakat ajvar relish någon gång? En väldigt god paprikaröra som finns att köpa lite överallt. Jag köper min i en rolig matbutik i Örebro, Ali Baba. De har bland annat mat från mellanöstern och Asien och affären är skojig att botanisera i. I en vanlig butik kan man hitta en eller två sorters ajvar, på Ali Baba hade de runt 7 sorter.
Har man nu väl köpt sin paprikaröra kan man laga denna fiskrätt. Inspirationen kommer härirån.

 
 
3-4 portioner
 
1 paket fryst sej, torsk eller liknande
1,5 dl vispad grädde
1,5 dl ajvar relish
''1 näve'' fryst, tinad spenat (den fryst i puckar)
1 dl riven ost
Salt, peppar
 
Sätt ugnen på 200 grader. Blanda grädde, spenat och ajvar samt kryddor. Fördela röran över fisken i en form. Toppa med riven ost och ställ i ugnen ca 15-20 minuter tills fisken är klar. Servera med ris och grönsaker.
 
 
Ibland begås det blodbad i mitt kök...
 
 
 
 
 
Eller så kan man förklara det med att granatäpplen är svåröppnade...
 
 
Nu ska jag spendera kvällen framför nobelmiddagen på tv =)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0